När Andy Warhol förvandlade kommers till en del av konsten lyfte hans verk, som alltid, en klurig fråga: Hur kan du avgöra när en konstnär helt enkelt gör affärer, snarare än skapar något som kallas Business Art? Blake Gopnik samtalar med Jens Haaning och tre av medlemmarna i konstnärskollektivet MSCHF om fördelarna och utmaningarna med Business Art.
Ta chansen att med ett glas bubbel i hand, lyssna när Blake Gopnik, curator av Money on the Wall: Andy Warhol, samtalar med fem av utställningens konstnärer om fördelarna och utmaningarna med Business Art. Tillsammans reder de i begrepp som konst och kommers, att sälja ut sig och att helt enkelt sälja. Medverkande i samtalet är tre av medlemmarna i det amerikanska konstnärskollektivet MSCHF, samt den danska konceptuella konstnären Jens Haaning.
Samtalet kommer genomföras på engelska och pågå i ca 60 minuter. I priset ingår ett glas bubbel eller passande alkoholfri dryck, samt entré till museets samtliga utställningar.
Pris från: 395 SEK
Entré till museets utställningar ingår i priset