Vy-navigering

Evenemang vynavigering

Idag

Viner från Sicilien

Möt ett av världens mest spännande vinområden. Följ med upp på vulkanen, låt oss smaka på Etna som påverkar klimatet och jordmånen på hela norra Sicilien.

spritmuseum-true-crime-djrugården

True Crime

1/1–31/12, 2024

True Crime är Spritmuseums utställning om förbudstidens största smugglare, langare och andra spritmarodörer. Boka en visning för dig och dina vänner!

På Gång

Samtal: Fylla bland kultureliten

Fredagen den 26 april! Poeterna Elis Monteverde Burrau och Anna Axfors diskuterar tillsammans med konstnären Karin Mamma Andersson hur det dricks i de fina salongerna. Går det att vara nykter och hålla på med kultur? Är mingel ett jobb? Kan man skriva full? Står man ut med att skapa nykter? Hur gör man för att vara vid sina sinnens fulla bruk – oavsett alkoholhalt?

På Gång

Kulturnatt 2024 på Spritmuseum

Kulturnatten är kvällen då Stockholms kulturliv öppnar sina dörrar med fri entré för alla besökare. Den 20 april är du välkommen till Spritmuseums lönnkrog- en kväll med True Crime och smuggelsprit.