Laddar Evenemang
market art fair på spritmuseum melk gallery

Market Art Fair på Spritmuseum

2023-05-14, kl 11.00

Market Art Fair är Nordens ledande konstmässa som äger rum årligen på Liljevalchs i Stockholm. 2023 expanderar mässan även till oss på Spritmuseum med satsningen Market Debut.

På Market Debut visas sju unga gallerier, som aldrig tidigare varit med på mässan, verk av tretton lovande konstnärer i en spännande utställning. Den 17:e upplagan av mässan äger rum den 12–14 maj och presenterar 47 gallerier över 90 konstnärer från 10 länder.

Besök Market Art Fair för att uppleva och köpa konst av nordens ledande konstnärer, inspireras av aktuella idéer och debatt under samtalsprogrammet ART VOX at MARKET och upplev platsspecifika skulpturer på utomhusutställningen Market Extended.

Välkomna!
Lördag 13 maj: kl. 11.00 – 18.00
Söndag 14 maj: kl. 11.00 – 17.00

Köp din biljett här

På Gång

Bubbelmässa – allt som bubblar

lördag 25 maj, kl 11.00

Lördagen 25 maj! Champagne har länge intagit en bergsäker förstaplats som det bästa mousserande vinet. Men efter att flera bubbliga varianter seglat upp på topplistan skakar fransmännen till ordentligt! Kom och bubbla med oss och provsmaka på både kvalitetschampagne som fullvärdiga utmanare.

spritmuseum-true-crime-djrugården

True Crime

1/1–31/12, 2024

True Crime är Spritmuseums utställning om förbudstidens största smugglare, langare och andra spritmarodörer. Boka en visning för dig och dina vänner!

market debut spritmuseum djurgården

På Gång

Vårens stora konsthelg på Djurgården

fredag 17 maj, kl 15.00 - söndag 19 maj, kl 17.00

Se hit alla konstintresserade! Den 17–19 maj är det konstmässa och Market Art Fair riktar strålkastarna mot det senaste inom nordisk konst. Välkommen till Djurgårdens stora konsthelg!

utomhus brunch på Djurgården på Spritmuseum.

Brunch för alla smaker

BRUNCH HELA HELGEN + 50% RABATT! Du glömmer väl inte att vi har Stockholms bästa bruncherbjudande? Så vitt vi vet är det ingen annan restaurang som erbjuder halva priset på entré till Spritmuseum i samband med en otrolig brunch. Passa på att njuta av den sent omsider inträdande våren ute på vår uteservering.