Laddar Evenemang

Mjölkprovning

2022-09-21, kl 18.00

”Tänk att servera en shot helmjölk från en fjällko till en dessert eller parat med en servering på en avsmakningsmeny.

Visst hade det varit spännande?
Det är få som faktiskt reflekterar över vilken smakmässig bredd det finns på mjölkfronten om man ser till det småskaliga segmentet. Både vad kossan äter och vad det är för ras påverkar smaken oerhört mycket. Här kan man verkligen prata terroir.”

Den svenska dryckesbranschen präglas just nu av en glödande innovationskraft och ett kreativt drivet entreprenörskap.

Mjölken räknas ofta bort som dryckesalternativ men är den dryck – enligt olika provningsutövare, som faktiskt passar bäst till en måltid.
Kan det stämma? Nu får ni chansen att få delta på ett provningstillfälle där vi sätter mjölken i fokus.

Mjölken från en ko, get, obehandlad eller pastöriserat.
Martin Ragnar är experten som delar med sig av sin kunskaper

Han är forskare och författare, docent i träkemi på KTH och till vardags vice vd på vattenteknikföretaget Axolot Solutions AB.
Han har skrivit ett 30-tal böcker varav flera med bäring på livsmedel däribland om mejerihistoria och svensk ostkultur.
2015 var Martin och Claes Wernerson initiativtagarna till Svenska Dryckesakademien.

Mjölk ligger Martin särskilt varmt om hjärtat som dryck med all sin mångfald, komplexitet och smakvariation.

Varmt välkomna till denna unika provning!

Köp 395 KR

På Gång

Bubbelmässa – allt som bubblar

lördag 25 maj, kl 11.00

Lördagen 25 maj! Champagne har länge intagit en bergsäker förstaplats som det bästa mousserande vinet. Men efter att flera bubbliga varianter seglat upp på topplistan skakar fransmännen till ordentligt! Kom och bubbla med oss och provsmaka på både kvalitetschampagne som fullvärdiga utmanare.

spritmuseum-true-crime-djrugården

True Crime

1/1–31/12, 2024

True Crime är Spritmuseums utställning om förbudstidens största smugglare, langare och andra spritmarodörer. Boka en visning för dig och dina vänner!

market debut spritmuseum djurgården

På Gång

Vårens stora konsthelg på Djurgården

fredag 17 maj, kl 15.00 - söndag 19 maj, kl 17.00

Se hit alla konstintresserade! Den 17–19 maj är det konstmässa och Market Art Fair riktar strålkastarna mot det senaste inom nordisk konst. Välkommen till Djurgårdens stora konsthelg!

utomhus brunch på Djurgården på Spritmuseum.

Brunch för alla smaker

BRUNCH HELA HELGEN + 50% RABATT! Du glömmer väl inte att vi har Stockholms bästa bruncherbjudande? Så vitt vi vet är det ingen annan restaurang som erbjuder halva priset på entré till Spritmuseum i samband med en otrolig brunch. Passa på att njuta av den sent omsider inträdande våren ute på vår uteservering.